Alla inlägg under september 2013

Av C B - 29 september 2013 20:17

Jag har en grej jag bara intekan sluta med!!

Sen jag var liten har jag alltid snuttat med fingrarna på dukar, tyger, snören, kläder,...

ALLT som bara går!

Men sen har jag också alltid pillat på naglar och nagelband.

Nu har jag fina naglar men hemska nagelband.

Jag får infektioner på vintern o de svider o kliar o naglarna blir räfflade.

Jag pillar o pillar JÄMT.

När jag läser t ex så kan jag knappt hålla boken så jag kan läsa ordentligt, bara för att jag pillar.

Det är ett tvångsbeteende jag fan inte kan fixa.

Nu har de till o me gått så långt att jag pillar sönder mina tår, så de blöder o har snart inga naglar kvar.

JAG KAN INTE SLUTA!!

Jag ska till psykläkaren på fredag o då ska jag ta upp de här, att det faktiskt inte går att sluta.

Jag somnar till o me så.

Jag kan ju inte gå runt me en snuttefilt direkt, ifall de skulle kunna hjälpa.

De som är grejen är denatt även om jag snuttar med fingrarna o inte rör nagelbanden, så snuttar jag så intensivt att de blir sår där också.

De är är ett stort problem för mig o jag skäms så mycket för mina händer o nu fötter.

Jag gör de ju jämt o de SYNS när jag gör de o har gjort de.

Men de går inte att bara lägga av!!!!!

Som att jag är rastlös o måste göranåt, jag vet inte.

Jag är så rädd för att få blodförgiftning,...

Jag va inne på att köpa tunna näthandskar som är hudfärgade som jag får gå o ha på mig så ofta och mycket jag kan, men hur kommer det påverka mig???

Kommer jag bli knäpp???

USCH va de här är jobbigt!!

Jag har ju min diagnos ADHD men nu börjar jag fundera på om jag även lider av OCD.

Jag blir tokig!


Skönt att skriva av sig och jag hoppas att någon kan hjälpa mig o ge tips.


Jag harhandkräm o smörjer ofta in händerna, men de hjälper inte.

Jag kan sitta med pincett o pilla sönder nagelband o tår.

Jag blir som besatt o känner liksom inte smärtan o ignorerar blodet,...

Jag har till o me snuttat sönder min vinterjacka så den ser grymt ful ut nu :(


Ledsen,...

Av C B - 26 september 2013 20:49

Fick veta i onsdags att vår älskade lärare inte får va kvar med oss de två fjuttiga månader som är kvar.
Vill inte säga mer än så här;
Ledningen har gjort helt fel o de resonerar me baken!!
Jisses va vi grina!!!
Jag grina, klasskompisar grina och vår älskade lärare grina,...
Så jävla sorgligt.
Blä

Av C B - 20 september 2013 12:33

Sitter i skolan och har precis lyckats peta i mig lite mat, för en gångs skull.
Tog 2 timmar med tåget i morse, ska ta 1 timma men fick ta feta omvägen.

Köpte med mig lite godis och CocaCola till tjejerna i skolan. Det var uppskattat.

Idag är det fredag och i morn är det fest på min mans jobb. Ska bli kul. Ungarna ska till varsina ställen där dom kommer ha det kalasbra.

Idag känns det bra och jag hoppas att det fortsätter så.

Min goa vän G här i skolan är inte här idag :( men jag har mina andra girls som tur är. På måndag kör vi igen G 3>

Ciao

Reinfeldt borde slängas bort!!!
Lååångt bort!!!!

Av C B - 20 september 2013 07:32

Denna blogg är till för att jag ska kunna lätta mitt hjärta.
Jag skriver precis det jag känner just då och genom att skriva och lätta på hjärtat, mår jag bättre.

Annars är det än bra dag och igår med.

Ok jag börjar så här; för mer än 6 månader sen men mindre än 1 år sedan fick jag en diagnos, ADHD.
Sen jag fick diagnosen förstår jag mer mig själv. Jag förstår nu mer mina känslor, behov och problem. Ju mer jag tänker tillbaka så är det så logiskt.
Tänk att jag va 25/26 år när jag fick diagnosen. Förstå hur mycket lättare saker och ting kanske hade blivit om jag vetat det som yngre. Aja, nu är det som det är och jag har klarat mig rätt så bra ändå. Visst har det varit kämpigt men jag är inte den som ger mig.

Jag bor med min man och våra två små troll, M är 4 1/2 och T är 3 år.
Det är tufft att ha ADHD och samtidigt vara mamma och hustru för den delen, men framförallt att vara mamma.
Jag behöver min tid och mina pauser, jag har kontrollbehov = att jag måste göra vissa saker på mitt vis och jag tycker att jag har mest koll på vissa saker.

Ett tag (kanske nu me) så kunde jag inte bre smörgås samtidigt som barnen pratade med mig. Det kan vara så även idag, det beror lite på hur pass mycket jag har i huvudet och hur jag mår.

Jag är extremt stresskänslig och kan bli stressad av ingenting. Jag kallar mig själv för Fru Bråttom. Det gjorde jag innan jag ens visste om min diagnos.

Det finns olika slags ADHD kan man säga. Jag är den som är petig, vill ha ordning, jag tappar sällan bort grejer och jag blir tokig om det är rörigt och ostädat.

Många saker har fallit på plats sen jag fick min diagnos. Kan och orkar inte rabbla upp alla just nu, en annan gång.

Jag har nå knas med min mage och har haft det sen barnsben. Läkaren ska skicka remiss för Gastroskopi. Mitt krav är att bli sövd!!!

Jag går en frisörutbildning i Sthlm och själv bor jag i Eskilstuna men har även bott i Åkersberga.

Min man A och jag har snart varit tillsammans i 4 år och varit gifta i 3 år på nyår. Han betyder väldigt mycket för mig och jag älskar honom av hela mitt hjärta. Visst har vi haft våra svackor men jag släpper honom inte och jag tror verkligen på oss.

Frisörutbildningen började i januari 2013 och jag blir klar i mars 2014 om jag inte behöver förlänga pga att jag skulle behöva sjukskriva mig en dag i veckan och då förlängs utbildningen. Förhoppningsvis så löser vi det utan sjukskrivning. Vi ska hammöte i skolan igen i slutet på nästa vecka.

Jag äter antidepressiva sen snart 1 år tillbaka (har ätit i perioder sen jag var 18) nu äter jag Sertralin 150 mg.
Jag äter även medicin för min ADHD sen några månader tillbaka, Concerta 72 mg på morgonen och Ritalin 20 mg tidig eftermiddag.

Idag är det fredag och det ska bli skönt med helg, trots att jag va hemma i onsdags så känner jag mig helt slut!!!

Ciao

Av C B - 18 september 2013 21:50

Hej hopp.
Detta är mitt första inlägg på Cocolicious.

Denna blogg kommer innehålla:
Familjeliv
Att leva med ADHD
Magproblem/IBS
Frisörutbildning/frisöryrket
Rockabilly
50-tal

Här kommer jag att spotta ur mig allt möjligt och lite till. Som en tankesida. Här skriver jag när jag känner att jag behöver lätta på trycket men också bara för att

See ya

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards