Alla inlägg under januari 2015

Av C B - 30 januari 2015 07:01

Idag är de middag med jobbet. Lär bli måånga. Sonen ska sova hos sin kompis o de är första gången han sover hos en kompis. Dottern ska sova hos mormor o moster o dit följer även Max.
Jag ska hjälpa min vän med hennes hundar innan hon ska klippa o styla mig. Srn2åker jag hem o fixar mig.
Tänkte ha på mig:
Svarta höga byxor, leopard topp me korta ärmar, ljus svinsnygg jeansväst o svarta boots. Naaajs.
Vi ska äta på en restaurang som heter Trädgårn. De ska tydligen va parasoll där inne o man ska få en känsla av att sitta ute. Coolt.
Min moffa är sjuk. Han fick domen cancer i njuren o i lungan i våras. Han har gått ner över 20 kg, håret är vitt o mycket tunnare. Han är svag o trött. Äter över 30 tabletter om dagen. Sen här efter jul hittade dom nåt bak vid svanken/ryggraden som strålades. Han åkte in me ambulans här om dagen då han inte kunde kissa. Först kissade han svart blod i flera dagar o flera gånger om dagen. Sen så gick de helt plötsligt inte att kissa. Han låg inne o fick kateter o är nu hemma men har fortfarande kateter. Har inte fått veta nåt om vad de va som gjorde att han plötsligt inte kunde kissa. Han äter blodförtunnande o då är de svårt att få stopp på blodet, har han fått ett sår så rinner de blod o är svårt att få stopp på. Men att de inte gick o kissa?! Ja de är om de va koagulerat blod som satte stopp. Doktorn hade tydligen aldrig sett nå liknande. Usch!!
Jag älskar min mommo o moffa som mina egna föröldrar. De har alltid funnits där o de är fantastiska. Jag blir så knäckt av att de blir gamla o tanken på att de inte lever många år till gör mig panikslagen. De kommer bli en fruktansvärt svår tid. Jag skulle nu vilja ha ett hus med två små länenheter längst ner som mamma, lillasyster o mommo o moffa kunde bo i. Då kan man verkligen finnas där, både som stöd, hjälp o ekonomiskt

Av C B - 26 januari 2015 13:29

I fredags va dagis stängt o jag va hemma med barnen. De gick bra till en början. Sen vart jag helt sluuut. Tydligen ska de va så. Lite gör mig utmattad. På ef åkte jag min man o son till Biltema o sen hem. Farmor va hemma hos oss me hunn o dotter. Även hennes 11åriga dotter. Farmorn fråga ifall jag va trött men fortsatte att babbla o trodde jag va less på hennes dotter för att hon babbla. Men näe. Hon tycker jag om o hon är inte jobbig. Men tyckte då att farmorn kunde haja till o lugna ner tempot. Men icke. De är ju hon som är så energitagande o högljudd. Hade hon coolat ner hade jag kanske kunnat må bättre. Flydde in i färgvärlden o gjorde en turkos slinga i håret på henne. Min man blir ofta rastlös o började sätta upp grejer på väggarna o farmorn satt på arslet i soffan o trigga upp vår lille son, fast pappa sa att han skulle lugna sig. O hon fortsatte. Suck!!
I morse när jag lämnat barnen ville jag bara gråta. Min son testar o tjafsar o de är tur att jag kan "hota" me att ta bort hans klistermärken. Jag har kört med ett belöningssystem ett tag o dr funkar. Ända sättet för mig efter att ha provat så mycket o tålamodet o orken tryter. Ett klistermärke får man om man: städat, plockat undan efter sig, lyssnat, ätit bra osv. Ett klistermärke är 10 kr o när de har 100 kr får de köpa nåt. Kan även ta bort klistermärken eller leksak om de tjafsar, slåss osv. Gjorde små bilder som sitter under derad belöningsbild på kylen i en plastficka, med bilder på vad man kan göra för att förtjäna klistermärken o vad som gör att de kan tas bort. De funkar jätte bra! Vill att de ska förtjäna sin peng o känna på konsekvensen om de gör fel o om de blir pengar kvar så sparas de.

Av C B - 19 januari 2015 11:52

Det tapetseras hemma hos mig o jisses va dr sätter mitt mående o min ork på spel. För 1 vecka sen gjorde de kök o barnens två rum. Köket tog längst tid. Nu gör de hall o vardagsrum o sen sovrum. Hallen kommer ta tid, trots att de är de minsta rummet. Fy va de är skitigt o trångt. Är nu hos mamma o tänker inte va hemma på dagarna förens de är klara. Hatar att ha så här rörigt omkring mig o de blir ett jävla springande hit o dit. Trångt som fan. Gubbarna kommer vid kl 7 o de är jobbigt att va hemma då. Kan inte göra de jag brukar göra. Men som tur är så är de snart över. Längtar till att få ordning o fint.
Igår fixade vi med våra bilar. Ska köpa lite nya grejer till min bil o de ska bli sååå kul. Antingen gör jag om fälgarna själv eller så lämnar vi in dom. Beror på priset. Är också sugen på att lacka bilen. Eftersom de ska på svarta skärmbräddar o bilen är röd o lite rosthål som ska fixas, så funderar jag på att lacka bilen svart. Vi får se. Kunde inte sova i natt, jag bara tänkte på bilen. Ha ha

Av C B - 14 januari 2015 08:04

Va hos en arbetsterapeut igår. Pratade hjälpmedel i hemmet. Vad jag behöver få lite ordning o struktur på. Sen i somras har jag väntat på detta möte. Ville prata ComI. Upptäckte de i somras, då min handläggare pratade om de. Först va jag väldigt skeptisk men sen när jag gick ut på deras hemsida blev jag väldigt förtjust. Så nu har jag ansökt att få en ComI-app till telefonen. Får nog vänta ett tag på svar. Ser verkligen framemot att få mer struktur i vardagen o att utnyttja tiden. Som igår, lämnar barn kl 9 o skulle på möte kl 13. Jag blir så stressad av bara tanken på att jag ska passa tiden till mötet att jag inte klarar att göra något innan än att sitta hemma o vänta o kolla på klockan. Jag hade ju hunnit tagit en kaffe hos en vän. De är ju 4 timmar emellan. Så de blir inte mycket tid till mina vänner. Idag ska jag bara lämna barn, sen hem o fixa lite. Även om tid finns att träffa vänner så känner jag verkligen att jag behöver bara få va. De kräver mycket av min energi att umgås med folk.
Igår fyllde min dotter 6 år. Lilla vän. I höst börjar du i skolan. Tiden går fort men ibland känns det som om den står still

Av C B - 5 januari 2015 13:33

De va tufft när min man va borta i 2 veckor. Jag va helt slut o full av panik! På fredagen bröt jag ihop o barnen fick sova borta två nätter. Jag låg bara i soffan, ut o kissade Max. Men annars gjorde jag inget. De gjorde susen. Min man kom hem två dagar innan jul o de blev inte lugnt i mig förns vid nyår. Tror jag fick min man att förstå allvaret med mitt mående. De va riktigt obehagligt den där fredagen. Är heltidssjukskriven o har börjat med en annan medicin. Tycker de funkar liite men får fortfarande ångest ibland o blir lätt utmattad. Är även inne i en period av sömnproblem. Fyyy faaan. Just nu är vi på Leos o hunn är hos sin mormor o moster. Vi skaffade honom i början på december o de är underbart. Visst är de lite extra men ett bra lite extra. Vi kommer alla ut mer o blir glada av honom. På onsdag kommer de målare o ska tapetseta ALLA rum. Fyyy va jobbigt. Lär få hänga hos mamma de dagar, vill inte sitta hemma i kaoset. Jag tänker ofta på att jag ska skriva på bloggen, men ibland är de för tungt eller så orkar jag inte. Eller de vanliga: jag gör de sen

Ovido - Quiz & Flashcards