Alla inlägg under november 2013

Av C B - 27 november 2013 18:45

Halloj Anders på Schwarzkopf.
Tack för maten o de trevliga besöket hos er idag. Otroligt roligt o givande.
Om du vill kan jag uppdatera mitt bokläsande här på bloggen, för jag vet ju att du läser den ;-) Hi Hi

Av C B - 27 november 2013 08:04

Min dotter fyller 5 år i januari. Funderar på om hon ska ha maskerad-disco :) de tror jag hon skulle tycka va kul. Hon kommer ju få 4 st Princesskläbningar i julklapp + att hon har mer lekkläder. Är de någon som harttips på lekar eller dylikt så skulle jag bli jätte glad o tacksam. Kommer bli en tuff dag memassa barn o stoj o jag får väl knapra lugnande för att orka me. Men va gör man inte för din älskade tjej. De får komna max 5 barn o de måste vara både killar o tjejer. När hon fyllde 4 år kom de en kille o de va så synd om honom. Tjejerna ville leka me barbie o de ville ju inte han. Pimpa lekrummet med lampor o ballonger o få in stereon dit. Men hjälp??? Nåt att sysselsätta barnen med om de blir segt. Tänkte bjuda på tårta o frukt. Måste inte va en massa socker.

Ciao

Av C B - 26 november 2013 15:42

Sitter på tåget som strax ska rulla hemåt. Skönt. Haft en bra dag men känt mig krasslig sen efter lunch. Men jag jobbade på. Fick dock inte i mig någe mat.
I morn ska Skolan till Schwarzkopf. De ska bli skoj. Varit där en gång förut. Får se om de blir min tur att färga de lilla hår jag har kvar.
Förresten, inte skrivit så mycket om mina Magproblem, för de är så mycket att berättao de äär så förbannat jobbigt med magen o jag lixom orkar inte alltid prata om de. För just nu är de min mage som styr mitt liv o de suger så in i vassen mycket energi från mig. Men på fredag ska jag på Koloskopi. Sen tar de väl ca 2 veckor innan jag får svar. O de skulle inte förvåna mig om de blir som i onsdags på akuten,.. Att de inte hittar nå fel. Jag tänker fortsätta tills de hittar felet för nåt är de.
Nu ska jag läsa, läsa mig 19 bok sen januari.
Ciao

Av C B - 26 november 2013 08:25

kursiv text Du bor en bra bit ifrån mig, vilket jag ärligt talat tycker är väldigt skönt. Om du bott närmre hade vi nog setts oftare, jag hade nog känt en viss plikt att komma förbi då o då. Jag önskar att det vore annorlunda, att du hade varit ordentlig o klok så mina barn kunde haft en morfar. När stora dottern frågar om min pappa svarar jag bara att du heter Peter o bor långt borta.Jag påkte till dig med min dåvarande kille o dottern när hon var 2 månader. Det tog timmar o kostade en slant att åka från Sthlm till Småland. Men jag ville ju så gärnavisa upp mitt mirakel, fditt första barnbarn. Vi hade inte setts på 6 år så de va verkligen på tiden. Du va så glad i barnbarnet o att vi kom till ditt lilla ruckel. Det va så kul att se dig med min dotter å hur du verkligen ändrades, för en kort stund, under de 2 dagar vi va där. Du va så härlig!! Du har verkligen svikit mig o du är en värdelös morfar. Man brukar säga att man ska förtjäna sin roll, som pappa o morfar i de här fallet. Där har du verkligen misslyckats. Du kom med farmor o farfar för över 2 år sen. Ni kom över dagen för att hälsa på. Jag va ivrig o lagade fin lunch o såg fram emot att visa upp mitt hem, min man o son som du skulle träffa för första gången. De va inte mycket du gjorde för att skapa kontakt med min man o mina barn. Du gick ofta ut o rökte o tog dig inte tid att vara med barnen. Nu kommer du förmodligen aldrig träffa dom igen. De känns även som att du bara ser min dotter, min förstfödde. Men jag har en till o båda räknas annars får de va. Min dotter var 9 månader när hon fick en farmor. Första besöket hos min mans mamma o jag va såå nervös för hur hon skulle ta emot mitt barn. Hon frågade om hon fick säga att hon va farmor o jag vart överlycklig. Trots att det inte va hennes biologiska barnbarn. Hon särbehandlar verkligen ingen av barnen. Båda är hennes. Det värmer!! Du kan sitta där i skogen ensam med din ölburk o cigg o ruttna. Du har alltid varit ensam o kommer alltid vara. Jag försöker att tänka bort dig men de är svårt. Du fyllde i lördags o jag ringde inte. Hur känns de?? Varför skulle jag?! Vi pratar ju aldrig

Av C B - 23 november 2013 16:22

De ba slog till!! Satt i bilen o pratade skolbänkar o "minnen" (varför jag skriver minnen så, är för att så sjukt många år av mitt liv är svarta. Minns små små grejer, som hur skolbänken va, att jag tyckte om senap,... Men inte minnen i de stora hela) o rätt som de va ville jag bara börja grina o hade svårt att andas. Panik!! Kom hem o barnen är uppstissade o vill pyssla, äta äpplen, sonen ska byta blöja, jag vill byta tillmmyskläder, kroppen skriker efter kaffe,... Satte mig ner o smuttade på kaffet o försökte varva ner men gubben tittar på en högljud film o barnen ropar; - mamma, mamma,.. Hela tiden. Så jag gick in i sovrummet för att lugna mig men icke. Jag blir stressad för att sonen sitter med sina klistermärken o kan inte, de är första gången o jag vill så gärna hjälpa honom o jag vill så gärna att han ska ha kul,.. Men jag ramlar ihop snart o även om sonen ska lära sig att försöka, så kan väl pappa släppa sitt o leka med barnen, hjälpa dom!! Det är alltid jag som fixar så de kan rita, pyssla, pärla o hittar på nya roliga grejer. Jag vill att de ska ha skoj o att lekarna ska varieras. Funderar på att ta en tripp till mamma, kanske kan hjälpa. Vet inte. Men jag behöver lugn just nu!!!!!!!!!!!!

Av C B - 18 november 2013 08:41

Sitter nu på pendeln från Flemingsberg till Sthlm för att sen ta tunnelbanan till Rådmansgatan. Mycket folk och trångt. Suck. Men så är de. Första dagen nu, hoppas de går över fort.
Ciao

Av C B - 14 november 2013 20:41

Det gräts en hel del idag, tårarna bara rann och rann och rann. De va vackert sorgligt och fint. Sen att prästen pratar om Gud Jesus o den heliga anden, att vi ska be och att Stig nu är hos Gud,.. De va synd. Men men. Jag tror inte på de utan jag tror bara att Stigs kropp är död och att våra minnen av honom är de som finns kvar. Många minnen fick mig verkligen att grina. Skratta fick man sen på fikat när vi pratade om roliga minnen och hur länge vi känt varandra. Sorgligt så in i helvete att Stig lämnat oss. Nu står hans äldsta son, mitt ex, helt ensam, utan någon mamma och pappa i livet. Tur att han har sina syskon och att de är så nära varandra.

Ciao

Av C B - 14 november 2013 11:10

Idag är det begravning, hua.

Men de är bara att köra på. Vill stötta barnen och ta ett farväl.


Det kanske kan uppfattas som att jag är en bitter och arg person, vilket jag kanske är ibland. I a f när jag kommer in på sådant som stör mig och gör mig upprörd. Då kan de hoppa några grodor och ibland blir det verkligen ärlighet och ibland kan de bli ärlighet, men kanske just för stunden och liite för argt   


Jag är mån om andra människor och vill att det ska se annorlunda ut inom vissa sammanhang.

Jag tycker självklart att folk ska få hjälp, självklart!

Jag önskar att de fanns fler människor som kunde lägga lite mer extra tid och pengar på att hjälpa andra.

Men de finns ju de, men kanske behövs de mer.

Bla så behövs de folk som bankar in vett i de kala huvudet på Reinfeldt!    


Det är så mycket som behöver ändras, förändras och läggas till.


Jag orkar ärligt talat inte gå in mer exakt nu, ska strax koka kaffe och dra mot mamma så vi kan dra till begravningen.


Jag kan lägga till att jag var hos läkare igår, hon skickade ytterligare en remiss och om de ändå tar sån jävla tid ska hon skicka en remiss om röntgen. Om de blir föör allvarligt och jävligt jobbigt, så ska jag åka in akut.

Men de är så svårt att veta när det är allvarligt och akut i och med att det här är min vardag, jag har alltid jobbigt i magen.

Som idag, 5 gånger har jag gått på toa   Va fan, klockan är ju inte ens 12, halva dagen har inte ens gått och jag har inte ätit sen kl 6 i morse. WTF!!!!


Aja,...


Ciao

Ovido - Quiz & Flashcards