Alla inlägg under oktober 2013

Av C B - 17 oktober 2013 21:30

Hostar o hostar att jag tror jag ska spy!
Sitter på tåget på mornarna o på väg hem o hostar så tårarna rinner, sätter saliv/slem i halsen,... Usch så pinsamt!!

Fick betyg igår, B landade jag på. Jävligt nöjd är jag med de!!

I morn är de fredag, fy fän va skönt!

Jag har bytt bort morgonmedicinen som va Conserta 54 mg till Ritalin 40 mg, känns mycket bättre. Inte lika speedad längre.

På onsdag nästa vecka ska jag på Schwarzkopffärgkurs o sen ska jag assistera till en visning som hålls på Statts hotellet i Eskilstuna. Ska bli jätte skoj!

Magen är vidrigt jobbig nu igen. Aj aj, den bubblar o gör ont.

En rolig grej, fick mitt resekort (SJ) gratis denna månad, skulle kostat 3200 kr men nåt vart fel så de kostade ingenting. Behövde bara tanka på SLkortet. Riktigt najs.

Ciao

Av C B - 7 oktober 2013 08:07

Det lugnade ner sig lite för mig igår när mamma kom. Efter en stund så kunde jag andas. Mamma va lugn och det gör mycket, när hon är stressad och uppe i varv och pratar en massa blir jag helt slut. Men igår gick det faktiskt bra.

Nu sitter jag på tåget på väg till skolan, ska ha en klippmodell idag som jag känner och jag har fått fria händer. Skit skoj!!

I morn firar jag och min man 4 år <3
Så i morn ska vi mysa lite extra.
Jag är hemma i morn för jag ska ta/få min pspruta och då ska jag fixa lite hemma och ha det mysigt.

Min mage är riktigt jobbig just nu!!
Väntar på min remiss från sjukhuset och då blir det förmodligen slangar från alla möjliga håll. Jag har krävt att bli sövd. Jag har ju haft stora magproblem sen jag va liten och varför jag inte sökt hjälp är just för att jag är så rädd för dom där slangarna. Men min läkare sa att jag kunde bli sövd och jag sa de att om jag inte blir sövd så går jag därifrån. Jag klarar det inte!!

Ciao

Av C B - 6 oktober 2013 14:37

Drog till en fin lekplats med barnen och gubben. Brr, rått och lite kallt va de men barnen har så mycket energi, framförallt den lilla, så de behövde dom.
Jag tog lite kort, jag skulle vilja bli bra på att fota, jag suger verkligen på att ta fina kort, men några lyckades jag få till i a f.

Hemma sen så satte barnen igång, skrek, tjafsa med varandra och med mig och pappa. Mycket trots nu och det suger verkligen musten ur mig.
Jag satte mig med mitt block som jag skissar på, en slags avkoppling och de är såå skönt och såå behövligt för att jag ska varva ner och komma igång sen.
Men barnen klänger på mig, studsar och bråkar,... Jisses va de sätter igång min ångest och jag blir helt slut, gråtfärdig.
Sitter på toaletten och skriver, en plats jag hyffsat kan varva ner på och har man tur fårman va ifred .

Jag blir så ledsen på mig själv att jag är så här känslig!! Jag hatar de och ibland drabbar de familjen, eftersom tålamodet blirextra kort och jag bblir helt slut.
Suck!!
Jag blir så trött av ingenting, att va i lekparken, handla, fika,... Sen är jag såå trött och behöver varva ner.

Sen är det ju så att jag äter ju antidepressiva av en anledning + att jag har ADHD. Jag är extra känslig och blir lätt trött och slut och behöver många pauser då och då.

Just nu vill jag bara gå hemifrån och andas och röka en jävla massa cigg,..
Men kan ju inte hålla på så, gå ifrån så fort det blir jobbigt. Min älskade och duktiga man kan ju också behöva ha pauser och få vila, som han gör nu.
Funderar på att ta en Attarax.

Nu kommer min mamma, ska bjuda henne på mat idag. Hoppas jag orkar och blir lättare att hänga med. Så tråkigt att va en ledsen, slutkörd och tråkig mamma och fru.
Givetvis är jag inte alltid de och jag hoppas barnen minns mig som den glada mammansom ffaktiskt gör en hel del för dom.

Pst. Jag har fixat praktikplats, återkommer mer om de.

Ciao

Ovido - Quiz & Flashcards