Alla inlägg under augusti 2014

Av C B - 28 augusti 2014 15:40

Jag har pluggat politik i veckor nu, har annars alltid försökt hänga med men varit osäker på vilket parti jag ska lägga min röst på. Så jag har läst på o följt de mesta på tv så som debatter o grillningar o har kommit fram till ett beslut. De beslutet känns helrätt o väldigt moget.
Jag kan bli upprörd när ex nån på jobbet slänger ur sig att han tänker minsann rösta på SD, för han vill minsann minska invandringen. Visst de är ok, de kan jag också tycka, på sätt o vis. De va faktiskt en låt som fick mig på andra tankar, Michael Wihes låt. Vet ni vilken jag menar?
Sen har ju jag som sagt sett på tv o läst o haft mig om de som händer i Sverige o i världen. De har fått mig att förstå hur det faktiskt ligger till i världen o hur fruktansvärt jäkla vidrigt de är!!! Jag är överlycklig att bo i Sverige med min familj. Jag är en stolt svensk o så glad att vi inte har nå krig här. Jag är så glad att inte behöva ta mina barn i handen o springa bland gevärskott o bomber,... Jag är så glad att vi kan gå ut o känna oss trygga,... Jag är så glad att vi har tak över huvudet o mat på bordet,... Jag är så glad att ha min familj o släkt omkring mig, levande o som mår bra,... Jag är så glad över att kunna gå ut o inte känna sig rädd för att bli våldtagen eller misshandlad,..
Självklart kan de o de sker, hemska saker här med, men de går ju inte o jämföra. Tänk vilken skräck, att se sina barn livrädda om ens i liv, se folk man känner dödas o torteras, se skadade människor överallt o folk som släpar på sina saker,... Fy!!
De jag ville komma till va att självklart får man tycka som man vill, men jag undrar omden här gubben på jobbet vet mer vvad SD står för o vad dom vill?! De räcker ju inte att välja ett parti pga en sak, i de här fallet; invandring!
Jag har verkligen insett vad de är som är viktigt för mig o min familj.
Om vi fortsätter att tortera vår planet på de här sättet, kommer våra barnbarnsbarn ha ett rent HELVETE här på jorden. Klimatförändringar nu som folk verkar vara glada över; - varmare sommrar. Men de inser inte att det faktiskt är nåt som är rätt så jäkla galet med vår planet!
Jag vill att mina barn ska få i sig bra mat utan en massa farliga ämnen som är besprutade med, som det är idag. Jisses va de besprutas!!!
Jag vill att mina barn ska växa upp i en värld, i a f i Sverige, i ett land som bryr sig om vår planet o inte förstör den!
Jag vill ha ett hälsosammare liv, hälsosammare leksaker, hälsosammare mat o hälsosammare vardag.
Det finns ett parti som verkligen har fångat mig o som fått mig att förstå att vi måste göra något!!!
De är ett parti som har otroligt bra tankar o som faktiskt har så sjukt bra idéer för de som ska bytas bort. Istället för att tillverka ny kärnkraft som inte är särskilt bra, ner me skiten i marken ba, ah va nyttigt för vår jord,... De vill då att nu när de börjar bli så gamla så kan man ju tillverka o ordna en förnybar kraft som inte sätts ner i marken o förpestar vår jord som sen de växer blommor, träd o grönsaker i som delar med sig av de här onyttiga till oss.
De har även kommit förslag på att få välja mellan att jobba 35 timmar i veckan eller om man vill ha löneökning. Förstå va bra de skulle va för många familjer att kunna komma hem 1 timme tidigare varje dag o få spendera den med sin familj. Kunna hämta sina barn lite tidigare,...
Jag kan hålla på hur länge som helst.
Men en sak som är jäkligt säker, de är att ALLT precis ALLT har med vår jord att göra. Funkar inte den ja då finns de ju inget annat!! Om jorden pajar är de då nåt tal om a-kassakassa o invandring?! Näe, inte direkt. To late liksom.
Tar vi inte hand om vår jord så är vi ju riktigt pantade som vill satsa på framtiden men skiter i den jord den planet Vi faktiskt lever på. Va ä dä för framtid?! Jag tyckte deras idée om höjd bensinskatt va jätte jobbig förut, men när de talades om att sänka bilpriset för miljövänligare bilar o så också dess "bensin" så tyckte jag de lät bra. Då har nog rätt så många råd med bättre bil. De är ju inte så att bensindrivna bilar förbjuds!
Kan ni nu gissa vilket parti jag tänker lägga min röst på?

Av C B - 24 augusti 2014 11:18

Vaknade av att jag kände mig varm i huvudet. Svag känner jag mig också. Ont i baken/bäckenet som brukar va tecken på feber för mig. Röjs o har sig här hemma inför flytt om en vecka. I morn är det dags för ett jäkligt viktigt möte o sen till sjukgymnasten. Men sjukgymnasten funderar jag på att avboka. Jag håller tummar o tår för att mötet i morn ska gå bra o att de fanimej händer nåt nu.

Av C B - 23 augusti 2014 08:46

Sjuk. Blä. Feber o skallebank. De har hållt på till o från hela veckan, men igår va värst. Jag skulle gå upp på morgonen för att jobba, men näe. Mådde inte så bra. Gubben fick lämna och hämta barnen. Jag mådde bajs. Idag måste jag iväg på nåt, faan också. Hoppas jag inte mår allt för skit

Av C B - 18 augusti 2014 14:38

Är på Leoslekland o har varit här sen strax innan kl 12. Ungarna busar o har skoj. Otroligt va lite barn de är här. Coollugnt o skönt som fan. BTW, jag körde hit, i vår manuella Volvo. Framsteg!!! De är nervöst o kul.
Har äntligen köpt mig ett par stavar, blir så rastlös när jag går. Får se om jag går till jobbet i morn, eller om jag tar bilen.
Håller på o packar för fullt. Hela helgen packade vi. Blä. Men skönt när de är över.
Färgade håret igår. Insåg att de går inte att va så här ljus längre o då va jag ändå inte nöjd. Så de bidde brun/röd men ska bli rödare. Tog de lite försiktigt. Framsteg framsteg. Gjorde först en massa guldljusbruna slingor o sen i me CherryRed. Men håret är väldigt förstört så de tar/fastnar inte överallt. Men så är de.
De ska bli såååå kul att inreda nya hemmet. Trångt blir de då den är nästan 10 kvm mindre men mycket mysigare.
Köpte en ny soffa också. En soffa som består av två scäslonger. Snacka om mysigt

Av C B - 14 augusti 2014 17:33

Tänk så de kan dala!! Ena stunden är jag less o slut o sen så känns de helt ok helt plötsligt. De är bra märkligt hur man fungerar, eller inte fungerar. Beror på hur man ser de.
I morn ska de köpas kartonger o så ska vi packa hela helgen. Den 1 september flyttar vi. Har äntligen äntligen fått min man att gå me på flyttstädning m. Yes!! Nu gäller de bara att de kan!!
Mätt o trött efter dagens jobb, ska jag sätta mig i soffan.

Av C B - 10 augusti 2014 10:50

Vad är de som händer med mig?? Förra veckan va bra o nu är de tufft igen. Min mangår mmig på nerverna o de är tufft att han jobbar natt o de är rörigt hemma för vi ska flytta. Min man är antingen inne i reptilvärlden eller i bilvärlden o är irriterad på barnen. Jag ska jobba i morn, först lämna barn o sen jobba för att sen hämta barn o beroende på hur mannen är, som går upp när vi kommer hem, blir de jag som lagar mat om han sitter med sitt, sin värld. Hjärtat slår hårt o jag vill vara med mina barn men de tar sån kraft att jag ska se till att vi gör nåt, nåt för dem. Att man ska va så jäkla känslig!!! De blir fina pengar eftersom mannen min jobbat skittider o mycket o när väl nattjobbet är över ska han till Norge o jobba i två veckor o va hemma i en vecka o så håller de på. Fina pengar men puh!!! Jag vågar inte sjukskriva mig från jobbet. Är så rädd att jag då inte får va kvar o de är ju bra att komma hemifrån o göra nåt. Jag sätter i lurarna i öronen o försvinner en sväng medan jag städar. Min Sjukgymnasts övningar som jag skulle göra har blivit av en gång o på tisdag ska jag dit o prata om hur de gått. Mina käkar vill fortfarande bita ihop o jag vaknar på nätterna att jag försöker gnissla o att jag trycker ihop tänderna/käkarna. Blä!!

Ovido - Quiz & Flashcards