Alla inlägg under december 2013

Av C B - 23 december 2013 18:26

Puh! Gjort slingor idag, på ett huvud med mycket hår o tjockt dessutom. Men bra vart de o hon ville komma tillbaka. H va också jätte nöjd, ägaren alltså. Sen har jag som vanligt plockat o fixat o tvättat en massa massa handdukar. H är så nöjd med mig o skryter om mig. Känns svin bra. Ska dit den 28 också o hjälpa till. Hoppas hon vill ha mig kvar sen för jag trivs så in i vassen bra. Super fint ställe med så härlig stämning. I morn är de julafton o de ska fixas lite, men mycket är förberett. Längtar till att se barnens miner när de får sina julklappar.

Av C B - 20 december 2013 12:18

Tredje dagen på praktiken. Fick komma in tidigare då de va full bokat o en massa att göra. Har diskat, städat, fixat me handdukar, kokat kaffe, tänt ljus,... Etc. Jag är tydligen en ängel o har verkligen gjort nytta. Kul som fan!! Hon ska inte vilja göra sig av me mig. Hade nyss min första kund här, drop in. Jag va inte helt nöjd men både kunden o H va nöjd o jag blir ju inte riktigt alltid nöjd. Kunden skulle komma tillbaka o vi fick fin fin kontakt. Älskar att serva, kunder o som i de här fallet: H. Om de är nåt jag är bra på så är de service o kund kontakt. Nu blir de kaffe o,... Plock ;-)

Av C B - 17 december 2013 06:55

Sista dagen i skolan då :-D
Sen är jag ledig o i januari börjar praktiken. I mars är utbildningen klar helt o hållet. Måste göra gesällprov o 3000 timmar på salong innan jag är helt helt klar. Men du får jobba som frisör utan gesällen, alltså efter praktiken/mars de är bara de att då står de på pappret; obehörig frisör. Så vansinnigt störande!!!!
Idag blir det teori hela dagen. Igår va min sista dag på salongen i skolan.
Ska bli skönt att slippa skolkänslan!!

Min man ska med sonen till läkaren o kolla blåsljudet på hjärtat. Får se om sonen vill, för ett år sedan skrek han o va rädd så de gick inte. Men blåsljudet ska tydligen va så litet så litet. Kanske till o me att de har försvunnit. Hoppas de har försvunnit!!

I mornbitti ska jag kolla ögonen. Får se om de blir glasögon. Har ju haft läsglasögon sen jag va liten. Får ont i huvudet o bakom ögonen, kisar HELA tiden o tycker att jag ser dåligt. Då får de bli kattbågar :-D najs.

Av C B - 15 december 2013 19:29

Jag undrar när man är redo för hund?
Hur kan man va säker på att man är redo för en hund?
Livet förändras hela tiden o hur kan man va helt säker på att man är redo o att de funkar?

Jag vill så gärna ha en liten tuss i familjen. En tuss som kan följa med hit o dit o som barnen kan busa med + att man får en anledning till att gå ut.
Jag vill ha en hund som inte kräver hård träning o hård lydnad o pinnkastning o så. En lätt hund som behöver promenader i vanlig takt o som man inte behöver tokträna fysiskt o psykiskt. Ingen kamphund eller terrier. Ingen ettrig jävel ;-)
Jag vet på ett ungefär vad för ras jag vill ha. När ska jag då veta att de funkar?
Hänger de bara på att man ordnat vistelse åt hunden på dagarna?
Åh,.... Suck!!
Nu är jag inne i hundvärlden o de kliar!!!!

Någon som kan svara på mina frågor jag ställt här?

Jag är hyffsat hundvan o ser inga problem i att sköta en hund o min man är väldigt duktig med hundar o djur i huvudtaget.

Av C B - 13 december 2013 12:31

Sitter på mitt favorit fik med min favorit dryck,... Kokoslatte :-) Mums!

Ska på möte om en stund, suck. Hoppas jag inte blir alltför arg, de vore inte så bra. Jag brukar kunna behärska mig,...

Magen gör rejält jävla ont o jag försöker undvika den!!!!! Less!

Sen hem o ha fredagsmys. Barnen ville ta ut sina cyklar. Suck ;-) får försöka fixa de

Av C B - 12 december 2013 07:36

En låt jag skrev när jag va 16 år o som jag har på skiva. Dock inte klar men grunden är lagd o jag skulle ÄLSKA om någon kunde göra klart den. De som hört den gillar den o den sätter sig. Den har potential. Hoppas jag hittar någon som vill ta sig an den. De är en rockballad kan man väl säga o min tanke är att den verkligen ska suga tag i folk som hör den o känna smärtan. De ska oväntat slå till, från lugnt i början till verkligen att de händer grejer. De va min otroligt duktiga lärare på den tiden som sjunger o hon har uppträtt på Melodifestivalen o har nåt band med sin man. Många många va engagerade i låten o tyckte de va kul. Ett par grabbar gjorde ett gitarrsolo, den är visserligen inte den bästa med de grabbar som va me va bara 15 år. Musikläraren Rolf som hjälpte mig vart helt begeistrad i låten o hade svårt att släppa den o hjälpa de andra i klassen. Han va en jazzsnubbe men älskade min låt.

Nån textrad kan jag bjuda på.

Lucifer. Take me to you.
I dont want to live my life without you.
Lucifer can you see all my tears,
Can you take away all my fears.

Im your Black little angel.

But I cant take it anymore.
My life is a Black mystery.

Jag har inte skrivit verserna i ordning men jag hör melodin o blir sååå glad

Av C B - 12 december 2013 07:12

Igår va en bra dag. Hade två kunder, äldre damer som va så himla goa.
Den ena damen o jag pratade 50-tal o så. De va mysigt o lärorikt. Jag skojade med henne o sa att vi har mycket att prata om, att vi kanske skulle byta nummer. Hi hi.
Köpte korsord igår. Visst jag har bara idag o två dagar till att pendla, men jag vill inte bli nedstämd o få ångest för de jag läser. O då löser jag inte ens sorgliga böcker.

Aj aj va min mage inte vill ha kaffe men kroppen måste ha de. Blir tokig annars.

Idag ska barnen ha Lucia o pappa, mormor o moster o farmor kommer. Jag måste va i skolan. Min dotter ska va isprinsessa o sonen tomte.

I morn har jag ett möte o på lördag ska jag till min salong jag ska praktisera på o prata jobb. Om jag kan jobba lite nu innan jul o kanske efter. Kul!! De har träffat mig en gång o aldrig sett mig klippa. Ha ha. Men ändå vet de att de vill ha mig. Skoj. Jag tror jag kommer trivas jätte bra där. De ligger ca7 mminuter från både hem o Dagis. Nära o bra.

Nu ska jag lösa korsord

Av C B - 11 december 2013 08:13

Jag förstår inte. Senaste veckorna har jag blivit så sänkt o ledsen när jag läser. Förmodligen väcker de tankar o minnen. Ångesten kryper fram o jag känner hur hjärtat slår fortare o att andningen blir snabbare.
Just nu kom jag att tänka på; vänner.
Jag va 3 1/2 när jag flyttade med min mamma från Åkersberga till Eskilstuna. Hade väl inte direkt några vänner då i o me min unga ålder. De jag minns från den tiden kring relationer är min goa fröken på dagis som hette Eva. Henne minns jag såå väl. O vill ni höra nå sjukt o skoj?! Jag arbetade påen gförskola i Rydbo, mitt första riktiga jobb och jag var 18 år. De va en äldre kvinna där som jag tyckte mycket om o fick en varm känsla inom mig när jag var kring henne. Jag kände såå igen henne. Eva frågade mig vart jag va ifrån o när jag berättade visade de sig att de va min fröken Eva. De va så kul o jag vart Såå glad o på nåt vis kändes de som att en bit av de stora pusslet hittat sin plats. Jag kände mig hel. Som om pusslet var mer nära klart än nypåbörjat. Eva va inte direkt poppis på jobbet. De tyckte hon va gnällig o tjurig o visst, hon va speciell o hon visste va hon ville. Men vår relation va så fin! De vart som om jag hittat min mormor. Vi satt ute på stubbarna på dagisgården intill skogen o drack O'boy med barnen o jag bara njöt. Njöt av att vistas kring Eva o njöt av hennes blickar o leenden när vi hängde o mindes tillbaka när jag själv var barn o hon va min fröken. O då ska ni veta att jag inte har mycket minnen alls från förr. Jag slutade där sen o de va bra tungt att lämna henne men jag stod inte ut me de andra kärringarna som tisslade o behandlade mig som skit för att jag var rektorns sons tjej. Usch!! Aja, nu va de ju inte de jag skulle skriva. Kom på de nu när jag skrev.
Alltså, Jag var 3 1/2 när jag vart Eskilstunabo o gick hos en dagmamma o lekis o fritids. Visst hade jag vänner men inga riktiga vänner. De kom o gick o idag förstår jag att de berodde på mig. Om man säger så här, jag o min bror o mamma hade lämnat Åkersberga där vi bott med min pappa. En pappa som söp o inte direkt fanns där för oss. Han jobbade o söp o mamma o pappas relation va kass o de måste ha satt sina spår + att mamma hade träffat en ny man väldigt fort som också hade två barn. Mannen mamma träffat började tidigt,.... "trakassera" mig!! Mer än så behöver jag inte säga. Så när jag va liten o de va dags för kompisar va jag nog rätt trasig o ledsen o mådde skit!!! O de va svårt att behålla kompisar o så. Jag mådde skit o de gör så ont när jag ser tillbaka o ser mig själv framför mig, lilla jag med lockigt vitt hår, blå ögon o alltid med ett leende på läpparna,.. Att jag mådde så dåligt o att när jag tillslut öppnade mig som 7 åring, trodde ingen mig!!!! Jag va ensam, besviken o otrygg. Jag bodde me de otrygga, jag bodde med ett monster. Jag ska försöka att inte gråta nu,...
I a f,... När jag va 15 år o levt rövare o verkligen varit busig (eller som min man o mina vänner säger; - Du va kriminell) så flyttade jag till min alkoholiserade pappa i Åkersberga som jag träffat på jular, somrarna o så. Men när man va där jobbade han på tomten o drack o jag ville inget hellre än att vara med min pappa. Jag ville sitta i hans knä o jag ville bara känna mig älskad o trygg. När jag flyttade dit som 15åring o avbröt mina relationer med mina vänner o då hade jag väldigt många o några som jag verkligen tyckte om, gick min kropp, min själ i kras! Jag valde inte att flytta dit, jag hade inget val! De va min mamma som åter igen sköt bort mig o sa att jag fick bo hos min pappa. Samma dag, efter mötet på soc, satte jag mig i pappas bil o flyttade till Åkersberga. Till han o hans nya tjej/fru som inte tyckte om mig alls. Huset va fallfärdigt o jag sov på en tunn madrass medan pappa o frun sov i en hästenssäng. Lång historia kort; under tiden som jag bodde där bråkade de mycket o jagsskulle lära känna nya vänner o de va definitivt inte lätt, att komma in i gäng som ny!! Hua. Pappa o frun betedde sig som svin mot varandra o bråkade o slogs o jag rymde o va borta i tre veckor o när jag väl gav upp o kom hem till pappa med svansen mellan benen, tog de en vecka innan jag fick stryk. Pappa misshandlade sin fru o polisen kom då o då o kompisar från skolan hade sett när polisen satte min pappa i polisbilen. De va en tuff tid. Jag hamnade på ett jourhem o mitt under min vistelse där, separerade pappa o frun men de bodde fortfarande ihop. Pappa vart av med jobbet o jag får ett samtal från min storebror som säger att pappa flyttat till Småland, till farmor o farfar. Jisses va ensam jag kände mig. Meningen va ju att jag skulle flytta hem till pappa igen o här satt jag, ensam på ett jourhem o visste inte vart jag sen skulle bo. Familjen placerade mig där o de kändes tryggare, inte tryggt men tryggare. Aja orkar inte skriva mer om de. Hoppar år framåt. När jag va 22 år o hade fått barn för 3 månader sen sa jag upp mig på mitt jobb i Åkersberga o flyttade till Eskilstuna där min mamma o lillasyster som by the way hade lämnat sin man(monstret) nåt år innan. Jag hade fått många fina vänner i Åkersberga, vänner som jag känt ett par år o vissa hade jämnåriga barn som min dotter. O så flyttar jag,... Igen!! När jag lyckats få riktiga vänner o nu lyckats inte känna mig som den nya i gänget eftersom jag känt dom ett tag. Fy fan!! Stod där i Eskilstuna med en tre månadersbaby på höften, ensamstående o bosatt hos mamma,.. Skämdes?? Ja de gjorde jag!! De tog tid innan jag fick nya vänner. Visst hade jag NÅN att hänga me, men de va mest tidsfördriv. Träffade min nuvarande man o fick en till knodd o visst vänner har jag men tid för att behålla dem,... Nja, de finns det inte o jag känner mig lixom ny, ny i gänget. Jag har fått lära känna nya vänner gång på gång o de suger att inte ha någon som jag känt ett tag o som inte får mig att känna mig ny. De va hit jag skulle komma. De tog en stund. De jag menar är att jag saknar vänner, vänner man känt ett tag o som man träffar då o då. Mina vänner idag träffar jag extremt sällan o jag har till o me dragit mig ur vissa vänskapsrelationer både för att jag inte orkar engagera mig för de tar så mycket energi o för att jag känner mig ny o,... Äh jag vet inte. Jag saknar vänner, vänner som man verkligen inte släpper o som man orkar träffa o som kommer över då o då o som förstår mig. Jag har vissa fina vänner de har jag. Men jag är kass på att behålla dem då jag drar mig undan.
Punkt

Ovido - Quiz & Flashcards