Alla inlägg under december 2014

Av C B - 16 december 2014 20:20

Idag fick barnen va hemma. Dottern hostar o sonen snorig o inte sig lik. Jag har själv fått ont i halsen o är hes. Dom får va hemma i morn med. Idag har dom fått 2 klistermärken var. De har varit så snälla. Vi åkte o handlade o de satt tillsammans i vagnen o sjöng julsånger o de andra i butiken blev glada o så också jag. I morn tänkte jag att vi drar iväg till nån affär o köper julklapp till min syster. Min älskade vovve, Max. Shoppade ben, godis, ögondroppar o tassalva igår. På kvällarna tvättar jag av tassarna o snörjer in dom. Vill inte att han ska bli torr o få sprickor. Just idag har det gått väldigt bra. Jag började tappa orken på ef/kvällen men de kan man väl mer förstå. Hoppas barnen kan gå till dagis på torsdag o fredag, har besökstid med en sjuksyrra Ang medicin o besökstid hos läkaren. Kan fan inte ta med dom o mamma kan inte. De är om farmor orkar. Men hon är själv rätt så krasslig

Av C B - 15 december 2014 07:37

I fredags fick jag spunk. Mådde riktigt skit! Min snälla mamma tog dottern o farmor tog sonen i 2 nätter. Otroligt skönt att bara få va i 2 dagar, ligga i soffan o virka o glo på burken. Jag va verkligen helt slutkörd. Gjorde ont inom mig o stod inte ut med allt ansvar helt själv. Trotsiga barn o krångel hela tiden. Usch va obehagligt. Jouren har ringt mig på kvällarna o kollat hur de är med mig. Nu ska vi försöka klara av denna vecka. Puh. Men jag försöker tänka positivt o försöker att inte stressa

Av C B - 11 december 2014 07:25

Jag har dragit mig för att skriva här. De gör ont att va ärlig o öppna sig om sitt mående.
Min man är i Norge sen i måndags o kommer hem 2 dagar innan jul. Puh!!
Tack o lov är jag sjukskriven o kan varva ner när de är på dagis.
Har aldrig varit så skönt att va hemma. Efter dagis gaaasar jag hem. Vilk bara va hemma o va.
I fredags flyttade en liten hund hem till oss. En yorkiterrier o chihuahua blandning. Max heter han o är 3 år. Han bodde hos en tant med reumatism o hon hade svårt att ta hand om honom.
Jag märker att Max trivs hos oss o jag ser framsteg. Han är otroligt snäll o vissa saker är de inga problem med o vissa saker jobbar jag på. Som ex han får sitta o vänta tills jag säger att han får gå, tills jag säger varsågod. Först ska han stanna när dörren är öppen o när han tittar upp på mig säger jag varsågod. De går riktigt bra. Visst han tycker inte om att åka bil, vill inte va ensam, mörkrädd o oftast får jag ta upp honom o bära honom till hallen, vid rastning. Han vill inte ut. Han skulle nog helst ligga o gosa i soffan hela dagen. Barnen kan hålla i koppel o försöker lära dom lite. Nu fix inför dagislämning

Ovido - Quiz & Flashcards