Alla inlägg under mars 2014

Av C B - 25 mars 2014 09:27

De va länge sen, hejsan.


Jag har verkligen haft fullt upp, på många olika sätt.


Jag är nu klar med min frisörutbildningn och det var en tuff tid, jag trivdes kalasbra på praktiken men kämpade med mina inre krämpor. Jag grät och ville slå mig i huvudet och var så arg över att jag inte bara kan vara som andra, att jag tar för lång tid på mig och att jag inte är riktigt helt klar och inte är självgående.

Jag vet inte om jag ska tillbaka dit på praktik, det hänger på arbetsförmedlingen.

Jag arbetar nu som städerska och alltiallo på min mans jobb. Hon som va där innan mig är sjukskriven och ska inte tillbaka eftersom hon bara gått runt och lallat och rökt.

Jisses va skitigt det var!!!

Det är en svets och plastfirma med många många gubbar, så ni kan ju gissa hur mycket jag fick att göra.

Det är många många kvadratmeter och jag fick en hel del att ta igen, tvätt och städning.

Ni skulle sett toaletterna,... Hua.

Plus att det renoverats en hel jävla del så de va cementdamm överallt!!

Men nu tycker jag att jag kommit ikapp en hel del, det tog två dagar och sedan hade jag ont precis överallt och jag vart helt slut mentalt. Jag körde på för hårt vilket är så typiskt mig.

Är där denna vecka med, förutom idag, då jag ska till tingsrätten.

Vi får la se om jag får va kvar på jobbet, de vore ju guld!

Ett jobb som passar mig perfekt och jag får lägga upp de hur jag vill.

Jag får mer och mer sysslor (som jag bett om) vilket gör att jag får mer tid = mer pengar.

Jag vet inte om jag kommer att klara att kombinera frisöryrketmed detta, jag trodde de men nu vettfan.

Jag har varit vääldigt slut ett tag nu, det märker man på in ton och att jag är virrig och trött.

Medicinen "slarvas" det med och det påverkar mer än vad jag någonsin trodde.

Min man är rätt så slut han med, han har sjuuuukt mycket jobb och mer framför sig.

Jag gör absolut mitt bästa för att stötta och hjälpa honom och ge honom egen tid.

Vi har det sååå bra tillsammans och jag älskar honom så otroligt mycket!!!!

Om jag får jobbet så ska jag kika med läkarna och arbetsförmedlingen om jag kan sjukskriva mig resten av tiden, då detta är ett halvtidsjobb.

Jag klarar inte att få ihop heltid med mig själv och alla sysslor, som barnen, mat, städning osv.

Det blir för mycket och för tungt.

SUCK!!!!!!

Jag klippte  min dotter i söndags, har varit inne på ett tag att klippa henne i den frisyr som jag faaaan inte kan sätta, fast jag klippt den så sjuuuuuuuukt många gånger!!!!

En graderad bob.

Jag ville ha en väldigt graderad bob men behålla mycket längd fram, tänkte att då får hon ändå lite att jobba med, vilket hon tycker om och så blir det skönare nu när våren och sommaren kommer. Plus att hon tjatat om att jag ska klippa henne KORT, de vill jag inte. Så nu fick hon en mittemellan oc jisses va INTE bra det vart!!!

FAAAAN!!!

Men men, hon är nöjd och det växer ut. Kanske får finslipa lite då och då.

Min son är lockig och det krullar sig kring öronen och håret ramlar ner i ansiktet.

Jag har en bild över hur jag vill göra, men jag har lärt mig att mina bilder och ide'er aldrig aldrig blir så!

SUCK!!

Vi har ingen aning om hur det kommer se ut ekonomiskt för oss och vi kikar på lägenheter som är billigare.

Vi bor nu i en 4a på 87 kvm på söder och vi trivs sjuukt bra!

Jag har verkligen ALDRIG trivts någonstans och jag lovar att jag har flyttat en hel del! Här trivs jag svinbra och vi har verkligen fått de fint här och barnen trivs. Min dotter har fått flytta för mycket sen hon föddes, hon har bott på 8 ställen med den här lägenheten! Helt sjukt! Nu är de vissa lägenheter som hon inte kan minnas men ändå.

Jag vill göra allt för att bo kvar. Vi har bott här i 1 år och det verkar vara en grej för oss, att flytta efter 1 år och jag vill verkligen inte. Lägenheten kostar 6800 kr i månaden och ja de är lite dyrt men vi trivs och det ligger kalasbra och jag orkar verklugen inte flytta igen. Det tar tid för mig att landa och jag har nu landat här, 1 år senare liksom.


Ovido - Quiz & Flashcards