Alla inlägg under mars 2015

Av C B - 31 mars 2015 17:58

Idag har jag haft gråten i halsen.
Jag tänker på min sjuka moffa o att jag inte prioriterar min hund o mina vänner. Framförallt hunden. Jag glömmer bort honom när jag pysslar o donar så de blir inte så långa promenader. Jag samlar kraft vid pysslandet o försvinner in i min värld. Jag får dåligt samvete för att jag inte träffar mina vänner o för att min hund får så lite tid av mig.
Varje dag är jag uppe hos moffa, oftast mornar men varje dag blir de o han uppskattar det mycket.
Jag känner mig så maktlös, kan inte göra nåt o jag vill inte att han ska försvinna.
De gör så ont i mig när jag tänker på att han en dag inte finns. De gör ont i mig att se han plågas med slangar, operationer, maktlösheten, funderingar på om han ens kommer hem o hur mommo kommer klara sig.

Av C B - 26 mars 2015 15:35

2 dagar hann moffa va hemma, sen va de dags igen med ambulans till sjukhuset.
Hann dock klippa o raka honom o de va verkligen dax. Va uppe hos honom nu vid 13 tiden. Hade med mig en korsordstidning, gick o frågade efter hudkräm eftersom han va så torr så huden flagna. Smörjde in hans nariga händer o flint.
Berättade också att jag ställt dom i kö hos 9 st fastighetsägare. Han skratta o tyckte de va så bra. De är ju bara att tacka nej om de inte passar. Han har tydligen cancer överallt i kroppen o de ser inte jätte lovande ut. Hmmm. Ska upp dit i morn igen, köpa tidningen först såklart.
Nu ska jag hämta barn o sen hem o steka pannkakor. De blir en överraskning för barnen.
Har fått tid för röntgen av magen den 29 april, min födelsedag. Sen kanske jag blir skickad till kirurgen. Sen har vi provat allt.

Av C B - 22 mars 2015 10:04

I torsdags fick jag ett befriande samtal. Denna kille som jag skrev om förut, som blev häktad. Han tvångsvårdas just nu. Åh vad jag har väntat på de!!! Denna kille behöver hjälp o ständig tillsyn. Han kommer nog aldrig bli helt frisk men jag känner mig lugn nu när jag vet att han är inlåst. Att han inte kan göra mer knäppa grejer o att han inte kommer kunna störa mig mer. Undrar hur länge han kommer att få sitta där? De kan nog bli bra många år. Han är psykiskt störd o istället för fängelse ska hans dom bli psykiatrisk vård. Kalasbra!

Av C B - 17 mars 2015 18:01

Vart uppe hos moffa idag, från kl 12 till kl 15. Han ä inte pigg alltså. På lite mer än en vvecka har han fått 3 hjärtinfarkter. Han ä så grå. De gör så ont i mig att se han så här. Gick o hämta sköterskor för att titta till moffa, såg till att läkaren kom o följde med till öronnäsahals. Bra om någon med bättre öron är med, o som kan förklara för moffa, mommo o mamma vad som sagts. I o med hans sköra hjärta så kan de inte gö en gastroskopi, o de måste dom, så får han leva på rinnande föda till i sommar o hoppas att hjärtat lugnar sig. Då då kan han göra en gastroskopi o vidga strupen. Han kan inte äta o kan knappt få ner vatten. De fastnar nere i strupen o så travar de upp. Han har cancer i njuren o lungan o skelettet i axeln. O så har han kraftig ångest o svagt hjärta. De va hemskt att se han sitta i rullstolen alldeles grå o låg. Han är så svag o skör. Han längtar hem men är ändå rädd att komma hem o få hjärtinfarkt o syrebrist. Idag chippade han efter luft trots syrgasen. Faan! Han är så orolig för mommo o att de har tre trappor upp till lägenheten. Jag förklarade att de ända nu är att han ska vila o ta de lugnt, så han kan göra gastroskopi i sommar o vidga strupen. De är de ända nu. Han måste må bra. Min moffa. Va de skäär i mig alltså

Av C B - 11 mars 2015 17:32

I söndags natt fick jag åka ambulans in till sjukan. Så ont i magen som jag hade då o så dåligt som jag mådde, tog priset!! Så illa har de aldrig varit!
Jag kände verkligen hur tarmarna vred sig o de höll på såå länge!! Svetten rann o håret varr blött! Usch!!
Men efter timmar av väntan fick jag bara samma gamla vanliga "hjälp", ibspatienter har inte synliga problem. Man hittar inget. När läkaren kom så hade magen lugnat ner sig lite o då va de för sent. Ambulansmannen kände att jag va svullen. Skitsamma. Kl 5 va jag ute o gick hem.
På onsdag nästa vecka ska jag till vc. Hoppas att jag kan få en mer förståelse där. Kan inte va normalt att svimma, svettas o ha sååå ont. De är inte kul att va hemma själv med barnen när de händer. Framförallt inte när de va små.

Moffa ligger kvar på sjukan. Mamma o jag har turats om att åka upp med tidningen. Han får blod, har dåliga värden o nu när dom försökte med slang i halsen sa de stop. Så nu väntar han på tid för att få veta vad de här stoppet är.

Av C B - 8 mars 2015 16:27

Moffa åkte in med ambulans i torsdags. Han har fått 4 stora påsar me blod, magen va full me koagulerat blod, hade ingen vätska i kroppen,...
Han va sååå grå o hängig.
Han får syrgas o dropp o i morn blir de gastroskopi. Stackarn.
Va upp i morse med tidning, hjälpte honom med radio o pratade med läkarna.
Läkarna tror han har en infektion i magen. Hoppas han kan slippa allt detta åkande till sjukan o att måendet blir bättre.
Nu ä de ju så att moffa har cancer på flera ställen i kroppen o tyvärr så kommer han ju aldrig bli sig själv igen. Han kommer tyna bort,...
Har sån ångest!! Vill grina o skrika.
Min moffa, ja han är gammal o jag vet att livet inte är för alltid, men jag vet verkligen inte hur jag ska leva utan honom o att se han tyna bort så här o må så dåligt,... De äter upp mig!!

Av C B - 4 mars 2015 10:28

Fan va lattjo de är,..

Jag drömmer ofta ofta om att jag har sex med andra killar.

Ibland är det med gamla pojkvänner o ibland är det killar jag knappt minns,...

I natt drömde jag om en utländsk kille som jag tror jag bara sagt hej till vid 15 års ålder, han va kompis med en kille jag hade en kort fling med, sen har jag väl sätt honom då o då mellan jag va 15 - 18,..

Varför drömde jag om honom?

Vad är de som gör att jag drömmer om andra? När jag inte över huvudtaget vill ha nån annan än min man.

WIERD!!

Av C B - 1 mars 2015 18:36

Fick en glädjande nyhet i torsdags. En viss person som jag är jävligt less på har blivit häktad. Hoppas nu att en läkare tar sig en redig titt på honom o förstår att han måste ha hjälp, vare sig han vill eller inte. Om tvångsvård behövs så do it.
Denna kille lidet garanterat av psykos o har gjort det i många år. Om han lider av nåt mer eller om det förvärrats, de kan inte jag svara på, de får en läkare bedöma. Men snubben tror att jag o hans mamma o om de kanske va nån mer, har varit me o opererat in ett chip i huvet på han. Han har förföljt sin mamma o är nu häktad. Förresten så kanske han blivit släppt, de vet jag inte. När han för ca 6/7 år sen såg en polishelekopter, stod han bakom gardinen o tryckte o trodde de va efter honom. Han va så paranoid! Skrubba sönder soffan för att han fått för sig att den va äcklig. Skrubba hela köket en hel natt för att de va så äckligt. O de va verkligen inte i närheten av äckligt. Att prata i telefon ville han inte för han trodde att han blev avlyssnad. Han va då så jävla läskig o kan bara tänka mig hur han är nu. Tack o lov bor jag en bit ifrån o jag hoppas jag slipper möta fanskapet. Så går de när man knarkar!!

Ovido - Quiz & Flashcards