Direktlänk till inlägg 21 oktober 2015

Vad är eg rätt o fel?

Av C B - 21 oktober 2015 08:27

I morse fick min lille 5 åriga son ett utbrott igen. Visst, de är mkt mindre nu för tiden men de är ändå jobbigt. Han låg i min säng som vanligt o tittade på Bolibompa o när de va dags att gå o borsta tänderna,.. Då blev han plötsligt arg o slog på mig o skrek o grät. Jag försökte lugnt att fråga varför han va arg, han ville tydligen ligga kvar i sängen o titta på bompa. Jag försökte få på han skorna eftersom jag förstod att de inte kommer gå att borsta tänderna på honom. Tillslut blev jag arg o visade o sa att nu får det räcka. Han slog till mig i ansiktet o skrek. Jag försökte på lugnt men ändå på ett bestämt sätt förklara att han absolut inte får slåsd, ingen får slåss. Tillslut vände han huvudet bort från mig o jag fick på han jackan utan att behöva krångla. Jag frågade honom om jag skulle bära honom ner för alla tre trappor. Jo de ville han. När vi kom ner va han hyffsat glad. In i bilen o iväg till dagis. När vi kom fram ville han inte gå ur bilen, jag frågade om jag skulle bära honom igen o de ville han. Vi lattjade hela vägen in o han blev gladare.
Jag brukar oftast lattja till de när han får sina utbrott o trots. De brukar funka o jag hoppas att jag gör rätt. Svårt att säga vad som är rätt o fel men jag anser att så länge jag står på mig om vad vi ska göra, alltså vi ska klä på oss o gå eller vi ska ur bilen, så länge de blir som jag sagt så är de väl strunt samma om jag får bära eller busa till mig de. Hatar att bråka o behöva bli arg, framförallt när vi inte ska ses på ett par timmar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C B - 10 december 2015 06:32

Funderar starkt på att sluta blogga

Av C B - 5 december 2015 20:09

Saknar ni mina inlägg?

Av C B - 29 november 2015 08:22

Igår gick jag upp som vanligt efter att ha legat kvar i sängen en stund o surfat. Gick upp o åt frulle med familjen. Gjorde i ordning mig, vi skulle åka o titta på en bil som ville byta med mig. När jag ser på klockan att de är 30 minuter kvar ...

Av C B - 25 november 2015 17:00

Idag har jag varit iväg o köpt vinterkläder till barnen. Äntligen! Brukar annars vara ute i god tid men de har inte funkat denna gång. Igår kunde jag inte hålla mig från att julpynta. Blev såå mysigt o såå fint. Känner mig riktigt nöjd. Har dock...

Av C B - 16 november 2015 14:00

Så där, då var kryssninge över o jag hade jätte kul!! Jag fick sååå fina komplimanger o folk va så snälla. Jag hade en röd blus med vita prickar o likadan bandana, svart kjol o grå converse. Jag kände mig jätte fin fatiskt o de va yudligen mång...

Ovido - Quiz & Flashcards