Alla inlägg under juni 2015

Av C B - 26 juni 2015 06:50

Jag älskar färger!
Här hemma har jag målat en hylla turkos.
I vardagsrummet hänger gula gardiner frpn 70-talet.
I köket har jag cafegardiner med körsbär på o en ljusturkos hylla över med en massa växter.
Under fönstret står 2 fåtöljer från 60-talet i brun, beige o gult o så målade jag träarmstöden o benen i gult. Turkos kudde i ena fotöljen.
I hallen står en vit soffa med en pälspläd o en grön o en turkos kudde.
Målade serveringsvsgnen o ljusrosa.
Dotterns rum är också färgglatt o sonens med fast liite mindre.
Kuddarna i soffan är också omgjorda, sytt på glada blommiga tyger.
Även lite färgglada detaljer här o där, som gamla flaskor i grön o turkos, gul duk, i köket hänger en gammal tallrik med körsbär på, även grytunderlägg från 50-talet i hallon, vindruvor o apelsin som är virkade kring kapsyler,..
Skulle gärna måla köksstolarna men jisses vilket jobb! Bäst resultat blir de ju om man sprejar o de är mycket att slipa.
Har ju givetvis inte skrivit allt som finns här hemma. Men teakmöbler har vi, tavlor med tidningar i från 40/50-talet, små kort med gamla bilder såsom Volvo, reklam, en fönsterskåp min man gjort då fönstret är från stugan.

Av C B - 24 juni 2015 07:35

Midsommar va jätte kul. Vi åt mat med våra grannar o deras vuxna barn. Sen åkte barnen på hölass bakom en traktor. Vi åt en rabarberpaj jag gjort. På kvällen blev de karaoke o dans. Tror jag blev uppbjuden av 4 män o själv bjöd jag upp 2 st, grannens bror o min man. Vi hade gjort riktiga kransar som vi hade på huvudet. Vi poppade musik, bl a: Sven-Bertil Taube. När en av camparna spelat färdigt satte jag igång min musik o jag dansa så svetten rann! Spelade The Troubled Three o Wanda Jackson. Sviiiin bra musik!! Dagen efter va lugn, på kvällen spelade grannarna o vi med våra barn Uno. De va skoj. Vi åker ut på fredag o bor väl där hela sommaren. Barnen o gubben börjar sin semester på måndag. Ska bli skönt att slippa ställa klockan.

Av C B - 17 juni 2015 20:26

Slutat med Ritalin o har ny magmedicin. Snacka om sprutlackering på morgonen.

Bakat 2 rabarberpajer till midsommar.

Gubben börjar nytt jobb den 3 augusti.

Färgade systers hår igår o de va de bästa jag gjort på henne. Blev så jävla bra.

Min lille Max blir duktigare på att va ifrån mig.

Nu väntar vi på svar ang adoptionen.

Sjöng karaoke för ett par helger sen. De va första gången o de va svin kul.

Älskar min Volvo v70. Den är underbar att köra.

Stolt mamma är jag. Snälla barn, omtänksamma o omtyckta.

Dottern börjar förskoleklass i augusti. Nervöst o kul samtidigt.

Sonen fyller 5 år i september o vi planerar att köpa en trampbil.

Jag är så glad över mina vänner: Sissie, Kalle o Eija med barn o Maria. De är med er jag tillbringar min lediga tid o ni är bäst!

Min moffa verkar må bättre, han äter bättre o gör mera saker. De gör mig varm.

Jag älskar min man otroligt mycket!!

Av C B - 10 juni 2015 22:07

Idag har jag varit me moffa o fika, kollat lite i de område han är uppväxt i o sen ville han in på Beijers. Han hade såklart rullatorn, så svag o ranglig som han är. Han är så känslig moffa, han får ofta gråten i halsen när vi pratar om förr o om släktingar. Men de va mysigt att vara med honom o nästa gång ska vi besöka ett annat ställe. Han är så bra min moffa

Av C B - 4 juni 2015 22:24

För ca 2 månader sen tog mina edronax slut. Sen när jag för typ 2 veckor sen hämtade ut, kände jag att jag lika gärna kunde skippa att ta dom.
För ca 2 veckor sen hade jag bara 20 mg kvar av ritalin o jag brukar ta 40 mg på morgonen o 20mg senare. Så i ca 2 veckor åt jag bara 20 mg 1 gång om dagen,.. Så då tänkte jag nu, att jag inte fortsätter me dom heller. De finns ju att hämta ut om jag behöver. Än så länge går det ju bra.
Någon som har någon erfarenhet av slutandet av just dessa mediciner?

Av C B - 3 juni 2015 07:56

Igår va jag så ledsen. Moffa grinade igår o sa att han gett upp. Har aldrig sett han gråta o har aldrig sett han så ledsen. Han mår så dåligt psykiskt, han får panik o vill dra hemifrån. De är förståeligt, för två år sen jobbade han som snickare, alltså i 78 års åldern. Han är van vid att fara o flänga o nu sitter han bara i sin fotölj o tynar bort. Jag mailade Parken Zoo o frågade om de vill hjälpa moffa, bjuda mig o moffa på ett besök. Han bor ju precis mittemot, vilket gör de möjligt. Han har ju rullstol, o så kan jag ta me picknick. Om en stund lämnar jag barnen på dagis, sen handla o sen till mommo o moffa. Han behöver besök o rörelse. Igårkväll fick jag ta attarax, kände att ångesten va på väg

Ovido - Quiz & Flashcards