Alla inlägg under september 2014

Av C B - 29 september 2014 16:06

Ner
O så upp
Ner
Ner lite till
PANG
Helt slut

Av C B - 27 september 2014 09:51

Gick till jobbet igår, skönt att va tillbaka.
Mår bättre!
Igår kom ångesten o irritationen så de va bara att ta en attarax o börja sy.
Idag åker vi o kollar dragraceing. Skoj. Sonen lyste upp som en sol när jag sa de.
Sen kommer min mor o henne ska vi pyssla om.

AHS

Av C B - 25 september 2014 21:51

Mår bättre idag.
Måndags va värst. Mådde skit!!
I morn ska jag jobba, saknar jobbet.
Penicillinet verkar funka, de är bra.

Nu är alla 4årskalas avklarade o min son har massor av bilar o lego. Jätte kul.
Nu är de dags att fundera på höstkläder o julklappar.
Tycker om att va ute i god tid.

Förresten, har ni tittat på; American Horror Story?
Tittar nu på tredje säsongen.
Längtar till; Orange is the new black. Vikings. Game of thrones. Walking dead. Känns som att jag glömt nån,...

Av C B - 24 september 2014 07:50

I söndagskväll va jag uppe på Vcjouren, har fått en borreliainfektion.
Suck!!
Sen i måndags äter jag penicillin o mådde riktigt dåligt, tisdagen lite bättre o idag lite bättre. De kommer o går. Ont i huvudet, illamående, trött o skör i kroppen, ljuskänslig, feber,...

Sen så ringde ett jobb jag sökt där dom sökte en person, o jag fick de. Utbildningen skulle börja som idag. Men jag berättade som de va o de sa att loppet är inte kört, jag skulle höra av mig när jag blivit frisk.

Min dotter hade tydligen feber i natt så hon är hemma med mig.

Av C B - 20 september 2014 08:33

Igår strosade jag runt på stan o sen kom min syster ner, så vi satte oss o fikade o löste korsord.
När de va dags för @rättegång, kommer åklagaren fram till mig o vilaberättar att jag inte behöver vittna. De visste inte jag!!
Gick in o vi alla blev uppropade o sen fick jag gå ut för att vänta på att bli inkallad.
När jag satt utanför gick tankarna på högvarv o jag visste varken ut eller in.
Tillslut bestämde jag mig.
Jag tänker inte vittna.
Så blev jag inkallad o frågad om jag ville vittna, nej svarade jag. Satte mig vid min mamma o vän där bakom o lyssnade.
Domen blev: ringa misshandel. Inge skadestånd, bara dagsböter.
Så alltså hängde de på mig, om jag hade vittnat hade min syster fått en rejälare dom

Idag är de barnkalas o alla föräldrar kommer. Puh.

Av C B - 19 september 2014 09:52

Idag kl 14 ska jag vittna mot min syster.
Känns förargligt men rätt ska va rätt o den där tjejen förtjänade inte min systers påhopp.
Men de känns bra jobbigt!!
Skönt att vi är sams ändå, fast vi tycker olika om de som hände o hur jag skulle agerat.

Fick veta igår att min provanställning den 14 oktober går över till fastanställning. Woho!!! 20 timmar i veckan lär de då bli.
Arbetsförmedlingen o läkarna har verkligen inte skött sitt jobb!! De skickar runt mig o ger mig olika information.
Som tur är så har jag en jävligt bra kontakt som styrt upp de här. De visade sig att jag hade fel handläggare på Arbetsförmedlingen, tyckte hon va kass. Min kontakt har även fixat så jag ska få en tid till Försäkringskassan så vi ska ansöka om aktivitetsersättning för resterande tid. Min kontakt var med mig hos läkaren i slutet av augusti o hon delar min åsikt om min läkare. Läkaren vill in o mixtra med mina mediciner o hon jämförde mig med andra o drog egna slutsatser. Hon avbröt mig konstant o jag kände inget förtroende. Skönt att min kontakt var med på besöket. Så nu ska jag byta läkare, få en tid till en arbetspsykolog, få en tid till Försäkringskassan, få en ny o förhoppningsvis vettig handläggare,...

Är nere på stan. Pallade inte att sitta hemma o sitta

Av C B - 13 september 2014 10:15

Människor torteras
Barn begravs levande
Kvinnor våldtas
Människor får se sina nära o kära dödas
Människor får springa för sina liv medan kulor viner runt omkring dem
Människor som är livrädda för sina liv o för andras.

Jag brukar vända på steken, tänka; om de va jag, om de va min familj.

Jag blir LIVRÄDD o får ont i magen när jag tänker mig in i situationen.

För en vecka sen drömde jag att jag o mamma skulle möta upp min bror vid tåget.När vi dyårstår där med bbrorsan börjar bomber falla o explodera,.. Ett krig utbryter o vi är mitt i de!!
Jag undrar vart min man o våra två barn är, om de lever. Jag minns smärtan (fortfarande en dröm) i magen, jag skriker o känner mig förtvivlad. Vart är mina barn o min man????!!!
Jag skriker o grinar i panik!! Vet inte om jag ska ta skydd med min mamma o bror eller leta efter mina barn o man. Men,... Min syster, min mommo o moffa,.....
Panik!!!!!
Alla mina nära är utspridda o jag vet inte om de lever eller vart de är.

Förstå att de här va en dröm, en dröm som gjorde såååå ont i mig! Men det är en verklighet för andra!

Just nu i detta läge kan vi inget annat göra än att öppna våra portar åt människor i krig. Det är inte läge nu att tänka på oss o ekonomin. Nu måste vi få folk i säkerhet.

Kan du se en mamma i ögonen, panikslagen med ett barn på höften o två tätt intill, bomber överallt som smäller, människor som skriker, det brinner överallt o de finns ingenstans att ta skydd, finns ingen tid att tänka på mat eller toalettveslk, o säga; - tyvärr vi måste ta hand om våra först.

Jag har själv tyckt att vi får ta hand om våraeegna först men fasen inte nu.
Jag är väl inget monster heller!!

Av C B - 12 september 2014 05:46

Fredag,... Åh så skönt!!!
Denna vecka har varit fartfylld o haft helt nya rutiner att lära sig.
En bra vecka men puh så skönt med helg.
På måndag fyller min son 4 år <3
Då har han fått bestämma att han ska få pannkakstårta. Så de ska han få.
Börjar få de riktigt fint här hemma. Längtar dock efter nya tapeter. Vi ska få de, de tar bara lite tid. Kökets vidriga tapeter stör mig som fan!! Vita med stora svarta blommor, stjälkar o blad. Usch!!!! Nejtack!!
Näe, nu måste jag fixa till fejset o håret

Ovido - Quiz & Flashcards