Direktlänk till inlägg 5 november 2015

Livet springer iväg

Av C B - 5 november 2015 08:39

Sitter på Coops fik o tar en kaffe innan jag ska på arbetsterapin som börjar kl 9.
Förra gången gjorde jag en dörrkrans med gräs o mossa från trädgården o så hade jag torkat äpplen o kiwi. Den är såå fin o de är inte ofta jag blir nöjd med mina grejer men de blev jag nu o jag fick fina komplimanger på FB.
Trivs som fisken i vattnet i huset. Helt underbart. Saknar vissa grejer bara, som gör att vissa saker inte går att packa upp. Kanske får köpa lådor när pengarna kommer.

Nu har jag ätit vätskedrivande sen i måndags o idag har jag mina kängor jag inte kunde ha för nån vecka sen. Lite tighta är dom men de går.
Nästa helg ska vi på Rock At Sea o jag har ingen jäävla aning om vad jag ska ha på mig.
Hade köpt en klänning o hade en plan B men de kommer nog iinte gå. Då måste jag rasa ner några kilon först.
I värsta fall får jag ha jeans men till de då???
Så jävla typiskt, när jag väl ska på kryssning vilket jag eg är livrädd för så går jag upp i vikt så jag inte kommer kunna ha mina fina kläder. Kommer antagligen inte att känna mig fin o bekväm o de suuuuger såå hårt!!
Jag tänker inte prova kläderna förens på fredagen o vi åker på lördagen. Vill hinna gå ner lite först.

I tisdags fick jag en ångestattack DELUXE. Har aldrig känt mig så nära döden o så rädd inför att dö. Jag satt i bilen på väg hem o de kändes som att jag hade en boll som tröck i halsen o smärtan fortsatte ut till öronen o käken, hjärtat slog hårt o de gjorde ont i bröstet. Ringde min man o han gasade hem fort som F.
Den känslan, av att sitta i bilen o tro att man ska dö, vart dör jag, ska jag parkera eller krockar jag??!!
Den va inte kul.
Under den tiden hann jag verkligen bli rädd o tankarna på barnen o min man,.. Asså de va såå sorgligt!!
Visste inte då att de va ångest!
Min man kom hem när jag hade lagt mig på soffan. Fick order att ringa 1177 o de sa att om jag får svårt att andas ska jag åka in till akuten.
Min man vågade inte lämna mig hemma själv så jag fick åka me han på jobbet. De kom o gick under ett par timmar men blev inte så där vidrigt som i bilen.
Igår bestämde jag mig för att lulla omkring hemma o inte irra omkring.
Jag dammsög, färgade håret, satte upp gardiner, åt lunch, virkade gardinomtag, tittade på Paradise Hotel, tömde o fyllde diskmaskinen o tvättade. De va skönt!

Folk drar i mig o vill ses o jag vill träffa dom me men de tar såå mycket kraft av mig. Får så dåligt samvete för jag orkar inte men vill. Som min bästa vän, hennes son på 3 månader älskar jag o jag vill så gärna träffa o gosa med honom, men jag ska nog inte hänga me dom hela dagen, de får nog räcka me 2-3 timmar o de får inte bli flera grejer om dagen.
Tänk att jag ä såå trött på kvällarna, som igår, jag la mig runt 8 samtidigt som barnen. Trots att jag inte gjort nå speciellt på dagen. Visst att jag går upp tidigt men ändå.
Livet springer iväg o snart är jag väl 50 o undrar vad jag gjort,...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C B - 10 december 2015 06:32

Funderar starkt på att sluta blogga

Av C B - 5 december 2015 20:09

Saknar ni mina inlägg?

Av C B - 29 november 2015 08:22

Igår gick jag upp som vanligt efter att ha legat kvar i sängen en stund o surfat. Gick upp o åt frulle med familjen. Gjorde i ordning mig, vi skulle åka o titta på en bil som ville byta med mig. När jag ser på klockan att de är 30 minuter kvar ...

Av C B - 25 november 2015 17:00

Idag har jag varit iväg o köpt vinterkläder till barnen. Äntligen! Brukar annars vara ute i god tid men de har inte funkat denna gång. Igår kunde jag inte hålla mig från att julpynta. Blev såå mysigt o såå fint. Känner mig riktigt nöjd. Har dock...

Av C B - 16 november 2015 14:00

Så där, då var kryssninge över o jag hade jätte kul!! Jag fick sååå fina komplimanger o folk va så snälla. Jag hade en röd blus med vita prickar o likadan bandana, svart kjol o grå converse. Jag kände mig jätte fin fatiskt o de va yudligen mång...

Ovido - Quiz & Flashcards